söndag 17 april 2011

Våren gör mig på strålande humör!

Min sambo gråter. Han har det tufft nu, inte något man önskade sin värsta fiende...Pokerstars har fått besök av FBI, så  nu måste min kille spela söndags turneringen på svenska spel. Jag lider med honom...:)

Jag har förövrigt haft en kanon dag, kan man annat när vädret är som det är? I dag åkte altanmöblerna fram för sista gången vid det här huset. Hade en diskussion med min andra halva då vi sitter där ute.

Jag- Det slår mig nu, helt plötsligt att våra utemöbler inte kommer att göra sig så bra i det nya huset...
Jimmy- Va? Vi ska inte köpa nya!
Jag- Men vi kommer ju få en mycket större altan nu i nya villan och om vi ska ha grillkvällar med våra vänner i sommar så blir det här för litet!
Jimmy- Men köp ett nytt då, det är ju ialla fall ingen ide att säga nej till dig. Dessutom ska Jocke sitta på vår altan varje fredag, det har jag lovat honom.

Vilken lätt match! Jag får nya möbler och Jimmy får en jobbarkomspis hängandes på altanen hela sommaren! Livet kan inte bli bättre:)

 i morgon ska vi in till västerås och skriva papper på huset, lämna handpenning och gå hand i hand därifrån med känslan av att vi gjort en grymt bra affär! Jag längtar verkligen tills det börjar dra i hop sig lite och man får välja tapeter, handla ny inredning, möbler, inreda...( Jag hoppas Jimmy slutat läsa här) Malin och Jag kommer göra huset grymt, för finns det någon som kan inredning och få till den där tatchen så är det hon!

Redan nu har jag börjat planera, möblera, vet till och med vilken vägg som är vigd åt alla familjefoton! Kevin ska få bestämma tapeter i sitt rum och det är han super nöjd med! - Mamma, jag ska ha transformers eller batman, där sket jag en lök. Går det att muta en sjuåring att ta lite mer morderna mamma tapeter? Tror inte det och de är dessutom hans rum. Min kille ska få de han önskar sig, det om något är han värd.

Efter som den minsta herren i huset har en förkärlek till att måla och riva loss flagor från helt nytapetserade rum så får han nöja sig med dem som redan sitter där, iaf tills han kommit över sin hobby. Tror det blir billigast och bäst så!


Alla borde ha en vän som dig, tyvärr finns du bara i ett exemplar och du är min! Jag älskar dig så min bästaste bästa gumma! I vått och torrt, i glädje och sorg så står vi där tillsammans! ( låter som man och hustru, det är bara det att vi slipper bråket om tvätten och disken!:)) Älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar