lördag 9 april 2011

Mat, mat, mat

Återigen är klockan närmare tolv och jag är vaken även om jag trotsade min trötthet och klev upp ganska tidigt i morse. Någon liten djävul som djävlas med mig??? nåväl, eftersom jag ändå är vaken så tänkte jag delge lite av mina tankar kring mat och matbloggar...

Jag har aldrig tyckt det vart särskilt roligt att laga mat om det inte är så att man har bjudning och enormt med tid på sig för att koka i hop något. Oftast känner jag att vardagsmaten här hemma inte ligger på prio ett, tyvärr. Kanske därför man ser ut som man gör i dag också, tröttheten och den dåliga fantasin gör att maten består av sådant som är enkelt och snabblagat. Fantasin är nog det som satt stopp för mycket i min vardagsmat.Ofta består maten utav pasta, pasta, pasta och ibland ris eller potatis i någon form. Egentligen skäms jag över att skriva det då jag inte ligger på en tio-i-topp lista vad gäller att vara det bästa föredömet för att laga nyttig, god och hälsosam mat till sina barn. Men....

Något har hänt, jag har efter alla dessa veckor med enbart flytande kost börjat intressera mig för mat. Intresserad på ett helt annat sätt än tidigare. Nu vill jag laga god och nyttig mat till mig och min familj. Mat med kvalite. Ja nu menar jag inte att det ska bli något gourmetkök 7 dagar i veckan här hemma, men det ska bli stor ändring på vår kost! 

Jag letar recept överallt, skriver ner, gör små listor och ritningar. Jag blir sugen på mat, jag blir sugen på att laga god och nyttig mat. Jag ska försöka göra mat lagandet till en hobby. Har hittat så många underbart fina bloggar om mat och bakrecept som taggar mig otroligt mycket. Snart är det slut på soppor, då ska här lagas mat. Har jag lagt ner pengar på att förändra min kropp så lär jag ändra på mitt tankesätt också. Jag måste börja tänka nyttigt. 

Har även en vision av att jag ska börja baka eget bröd. Finns så många otroligt lätta och nyttiga recept på bröd, dessutom älskar familjen hembakt bröd så jag tror ingen skulle vilja sätta emot det!.

Nej nu ska jag läsa några sidor, dricka upp mitt vatten och försöka sova. I morgon blir det att åka ner till Avesta för att hämta min stora prins, sen ska vi till Malin och co för lek, medan mammorna vårstädar sina bilar tillsammans. Sen bär det av på husvisningen. Spännande, hoppas att det lever upp till det vi sett på bilderna, även om en bild säger mer än tusen ord så kan en bild vara väldigt vriden:)

Natti! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar