torsdag 7 april 2011

Den tuffa kampen att hitta ett skoställ....

i dag har jag spenderat dagen hemma och i Västerås. Drog nämligen med mig min svägerska på en tripp till IKEA. 30% rea på allt, grymt tänkte jag som är ute efter ett nytt skoställ/skoskåp och en badrumsmatta som Jimmy absolut ville ha:) Jag hittade varken skohylla/skoskåp eller en badrumsmatta. Däremot några buttar, tavelramar och en lampskärm. Jag får panik på människor som praktiskt taget sliter sig fram som hungriga djur så fort det är lite rea, som parkerar sina kundvagnar här och var i tid och otid...nej...

Vidare till Nordic i hopp om att hitta något av det jag letade efter, men även där var det nit. In på rusta där jag köpte "coola" plåster i pojkarna, men inget av det jag egentligen skulle ha. Förbi djurmagasinet och köpte en ny sele till Harry eftersom han lagt på sig lite så att säga:)

Efter det tog vi Nisses i hopp om att äntligen hitta det jag sökte, men nej inte där heller. Tillslut slet jag bara åt mig en vit rund badrumsmatta så att karln skullefå det han ville ha. Köpte en väggskylt och tärningar och sen åkte vi hemmåt igen.

Eller först åkte vi på en liten sightsing för att kolla in ett hus, japp ni läste rätt. Jag och jimmy ska och kolla på ett hus i västerås i helgen. Om det blir flytt vet vi inte än, vi ska kolla först och sen väga alla för och nackdelar med att bo i västerås. Återkommer om det sen.

Kan även berätta att jag längtar sjukt mycket att få börja äta mat. Jag saknar att tugga. Jag saknar att få lite variation av mat. Soppa är varken gott kallt eller varmt längre. Men snart så. Då blir det iaf pure kost haha...sen ska det bli riktig mat, längtar efter tacos, lax, köttfärssås mm! Nu när man inte får äta mat inser man hur sjukt reklampumpat vårt samhälle är, all reklam handlar om mat, på tv, tidningar, i affärer...ja man kommer inte undan!

Nu ska jag kolla klart på lyxfällan sen ska Sara sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar