måndag 11 april 2011

min låda i dag...palsternacks pure, efterrätt katrinplommon pure!

I flera dagar har mina planer vart att vika tvätt, varför ska det vara så svårt att utföra just den uppgiften? Det är nog bland de tråkigaste man kan göra inom hem och hushållsarbete. tvätt...man blir aldrig klar. Hur man än vrider och vänder så har man alltid tvätt.

Var till jobbet i dag för att låna en agrafftång och ta bort mina agraffer med, ( yes jag är min egna lilla nurse to)
 men jag fick hjälp att göra det på avdelningen så nu är de borta och såren ser inte alls stora ut. Kommer knappt synas sen. Skönt att jag nu kan gå igenom en scan utan att pipa:) Nej men det känns grymt bra, soppor i nån dag till sen kör vi på pure! Som jag längtar! Fick en lapp med mig hem efter op att barnmatsburkar från 5 månader hade en perfekt purekonsistens och kunde rekomenderas. Mums, undra vad jag ska börja? Palsternackspure? :) Gäller nog att ha glimten i ögat då man skrider in i lunchrummet på jobbet och tar ut en barnmatsburk ur kylskåpet, bara pipmugg och haklapp sen kör vi!

I morgon börjar jag jobba igen, men första dagen består av utbildningsdag och sedan är jag ledig 3 dagar innan jag kör i gång på fullt allvar.

Nu kanske man ska ta och vika de där satans kläderna innan man ska kolla på tv

Hörs

1 kommentar:

  1. Ha Ha Ha ...

    Sara gaga hink och spade:)

    usch med dom där smaklösa burkarna...får ni ha kryddor i maten?

    Se fram emot fredag med dig!!!Kram

    SvaraRadera