onsdag 20 april 2011

Påskkärringar Nej tack

Nu kommer jag säkerligen få massa arga blickar efter mig men jag ska bekänna mig. Det är påsk. Egentligen är det för  mig ingen speciell högtid, nått med den där gubben Jesus hände för en herrans massa år sedan. Dog? Uppstod? Kan man få ig i sånt här nu? Skit samma.

Det jag vill komma till är traditionen påskkärring, för om jag inte minns helt fel så är det väl i dag de börjar gå runt? Jag gillar det inte! JAg vet skjut mig! Det är en sak att klä ut sig och gå runt till folk man känner, men när det ringer på dörren, man öppnar och där står en snorig påskkärring med en liten teckning som hon/ han så omsorgsfullt ritat några streck på, förhoppningsvis kan man se vad det är. Nej då ska ungen ha något tillbaka också. Helst pengar. Nej jag gillar inte alls konceptet att "tigga" pengar. Mina barn är inte speciellt intresserade av sånt heller TY GOD! men om de skulle vilja så skulle jag absolut inte hindra dem. Men, de skulle få gå till folk vi känner och till släkt, inte ska människor som vi inte känner behöva ge mina barn pengar och godis? Nej, det klarar jag av att göra själv.

Ja jag vet, många höjer på ögonbrynen åt detta, men jag står för det. Tycker inte det är fair game.

I dag ska kärringen själv ta kvasten till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar