torsdag 21 april 2011

Jag har blivit mamma igen!

Torsdag, skärtorsdag.
I dag har jag gjort ngt som jag länge velat göra men som aldrig blivit av. Jag har anmält mig som fadderdörälder till ett barn i afrika. Det kostar mig 200 kr i månaden, 200 spänn som man annars slänger på skit. Nu kan jag hjälpa ett barn som kanske inte har några föräldrar, till ett bättre liv. 200 kr är inget för mig, men kan vara avgörande för ett barn i tredje världen.

Jag är fan stolt över mig själv att jag är en människa som värderar andra människor högt. Det är det här jag menar med att jag inte gillar att svenska barn tigger pengar, för vad? Jo att köpa ännu en leksak till samlingen eller att köpa ännu mer godis...Nej jag har inget emot att dela med mig av mina pengar så länge det kommer till ett  bra ändamål.

Jag är så glad att jag tagit tag i detta och ser fram emot första "startkittet!" då vi får veta vilket barn vi kommer att hjälpa genom livet. Det skulle ta ca en vecka och jag längtar! Det spelar absolut ingen roll, vart och vem det är, bara att få se att det är en människa som jag kommer att hjälpa!

Så jag råder alla mina vänner att skänka dessa fjuttiga 200 kr varje månad till ett BARN som behöver det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar