måndag 4 april 2011

Fy va vidirgt

Morgon stund har guld i mun sägs det, i dag hade jag inte annat än grus i ögonen när jag vaknade. Sjukt trött. Somnade sent i går för att gå upp i ottan och fixa i väg killarna till dagis och skola.

Satt och läste på aftonbladet att en inlandstapir någon slags superduper giftig orm har rymt i ett hyreshus i Malmö. Jag tycker ormar är bland de äckligaste djuren som finns, även om jag skulle stå på hundra meters avstånd spelar ingen roll. De är vidriga djur. Jag skulle in vara kvar hemma om det gick upp att en sån orm smitit från min granne. Till saken hör det att ett bett från denna vidriga varelse är direkt dödande.Stackars människor som bor i huset, hur fan lyckas man sova om nätterna? Gå på toaletten? Titta in i garderoben? Sätta sig i soffan? Ja ni förstår poängen. Det borde faktiskt vara olagligt att ha ormar som husdjur.

Ja i dag ska jag fortsätta städningen av huset, tvätthögen har vuxit och står och glor på mig vareviga gång jag går förbi. Sen ska vi hämta barnen och åka in till Västerås för att 1, hämta Jimmys bil och 2, köpa dammsugarpåsar.  Efter det blir det färd mot Sala igen och en promenad med killarna, lovade det i går. Kanske ska mata änderna eller nått sånt...visar sig.

Dagens sämsta: Jag har fått en vagel i ögat
Dagens bästa: Den syns inte, bara känns...ont

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar