onsdag 20 april 2011

Underskatta aldrig ett barn

Kevin och Jack är ute på gården och leker. Sparkar fotboll, bollen hamnar en gång på rutan. Rutan till fönstret  där Nelson sitter. Efter ett tag kommer Kevin in och går in till Nelson. Han ropar sedan på mig att Nelson blinkar så konstigt. Jag svarar med att det är kanske inte så konstigt då han får en fotboll emot sig?!

Efter ett tag säger Kevin återigen att Nelson blinkar konstigt. Jag går dit och kollar och det ser ut som att ögat ska ploppa ut ur honom. Ser att något inte är som det ska så jag ringer vetrinären, övervägde att åka till strömsholm eftersom jag inte gillar dem i Sala så värst mycket, men jag kände att den tiden fanns inte i dag, så Sala fick det bli. 

Väl där fick vi den vetrinär som jag inte gillar alls, så arrogant och oproffisionell. Men men han konstaterade efter att ha gjort färgprov på Nellis öga att han har drabbats av hornhinne katarr. Så nu har vi fått medicin som ska droppas i ögan 4-6 gånger varje dag i 12 dagar. Och kontot visar minus 789 kr.

Summan av detta är, det är dyrt med djur och att man aldrig ska underskatta ett barn!


Fast denna skönhet är värd varenda krona! Mammas bebis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar