torsdag 5 maj 2011

Skit bil!

Åh just nu har jag noll i motivation. Jag har nämligen ett möte med banken. Som "de" har fixat åt mig. Vi ska kolla pension, sparande mm. Hur kul låter det? Nej...inte speciellt men jag antar att det är nödvändigt ont när man är "vuxen", för jag är väl vuxen??

Dessutom hände en fruktansvärt dryg grej när jag åkte hem igår från jobbet. Jag hade åkt ca 500 meter och skulle växla ner inför en korsning. Vips så snurrade växelspaken bara runt runt. Men eftersom jag vägrade att hamna i den pinsamma situationen att bli stående mitt i en korsning så slet jag i växeln och kunde på så vis köra vidare, ända hem till och med. Men växelspaken snurrar fortfarande bara runt runt. Varför? Har jag vart dum mot någon? Straffar någon mig? Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Min största fundering just nu är...Har hela jäla lådan gått sönder och jag behöver ta ett sms-lån för att lösa de dyra verkstadskostnaderna? Eller innehar en växellåda en vajer som bara har lossnat som den snälla killen i verkstaden tycker han kan laga åt mig gratis? Troligtvis inte. Lär snart bli varse om det... Jag hatar bilar. HATAR. De ska bara fungera, i vått och torrt, helst ska man inte ens behöva tanka dem heller. FAN!

Tröttsamt. Nej om man skulle ta och göra sig bank klar så man får det överstökat och sedan åka och leta reda på en verkstad som kan lösa mina problem för en billig peng!

Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar