måndag 2 maj 2011

Inte bra...

Jag kan förstå USA´s hat mot Usama Bin Laden. Verkligen, det kan jag. Men jag tror någonstans att genom att skjuta ihjäl honom har de nu öppnat en ny dörr. Bakom den dörren är jag rädd att det står en hel hop alcaida medlemmar som inte tvekar att ta revansch för vad USA nyss gjort. Vi har redan sett vad dessa människor är kapabla till att göra. Nej det skrämmer mig när man ser hur världen utvecklas. hur människor är så inrutade i sitt, i sin tro och sin världsbild.

Jag är inte religiös, jag tror inte på någon speciell gud, jag tror gud är ett påhitt för människor som måste ha en vägledning, ett hopp om att någon finns där och vakar över dem. Jag har förståelse för människor som tror på gud och finner någon slags ro i det. Det jag inte har förståelse för är människor som inte kan respektera andra människors syn och tro på andra världsbilder. Alla ska ha den rätten att tro, men när det går så pass långt att människor kommer till skada pågrund av att man inte tror på samma saker. Då blir tron och religionen väldigt vriden tycker jag.


Detta är helt min egen åsikt och jag är heller ingen expert på ämnet religion, kanske just för att jag är icke troende. Eller snarare jag tror inte på nån profet, nån skäggig gubbe, eller nån som kallar sig gud. Jag tror på människan.

Men jag är rädd att detta inte kommer att sluta bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar