måndag 30 maj 2011

Min älskade kille...

När jag var mindre ville jag ha varenda djur som fanns. Men mina föräldrar var inte av samma åsikt. Men en dag berättade de att vi skulle skaffa hund, jag var överlycklig, äntligen kanske jag kunde få en rottwailer! Det blev en tax. Inte den där stora tuffa muskulösa hunden, utan en avlång smal tax.

Men när vi besökte honom första gången så smälte jag direkt. Han var liten som en kattunge och så mjuk och len. Den lilla taxen fick heta Dennis. Under alla år vi haft honom har han betytt så otroligt mycket för mig. Jag har lagt ner åtskilliga timmar tillsammans med honom. Han har lyssnat när jag berättat saker jag inte velat berätta för någon annan. Han har legat bredvid mig när jag varit ledsen, vi har myt och kelat och han har gett mig otroligt mycket glädje. Det finns ingen hund som ens kommer i närheten av all kärlek jag har till denna hund. Han är så speciell för mig och jag älskar honom så mycket.


I dag fyller han 13 år! 13 härliga år tillsammans med dig Dennis. Sån jägare, sån familjehund och så betydelsefull liten tax. Grattis min vän!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar