fredag 3 februari 2012

Våga säga nej till övertid:)

Fredag kväll och har nyss slutat jobba. Nu är jag ledig i dagarna två och de ska banne mig fördrivas med mina små hjärtan här hemma. Bllev tillfrågad att jobba kväll på söndag men tackade nej. Har jobbat hela veckan och ska jobba hela nästa så två lediga dagar behövs.

Just nu är det kaos på avdelningen personalmässigt. Det saknas folk och det går inte att bemanna, tycker synd om dem som måste ringa ut och tjata på folk. I början sa jag jämt ja om jag kunde. Nu har jag börjat prioritera ledigheten mer. Det går inte att jobba sina vanliga turer och sen ta massa extra. Man måste få vara ledig. Måste få ladda batterierna. Måste få umgås med dem som betyder mest. Så nu sa jag nej.

Kallt har det blivit också. JAg gillar vintern på ett sätt men det får inte vara för kallt, inte för mycket sn, inte plask, inte halt, inte snökaos. Jag gillar sommaren bättre:)

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa några rader. Sen ska jag sova utabn att behöva vakna av en klocka som ringer i morgon bitti. Det ska bli underbarrt!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar