lördag 11 februari 2012

Inväntar barnens favorit Gladiatorerna. Jack ska bli en "sån" när han blir stor. Då måste man äta upp sin mat svarar jag:)

Dagen har vart väldigt lugn, inga stora ovationer överhuvudtaget, väldigt skönt faktiskt. Verkligen ledig.

Snart börjar jag min upplärning till "rosa" sjuksköterska, eller hia sköterska ( hjärtintensiv) ett större ansvar och mer akuta patienter. Hjälp!

Man ska kunna tolka EKG, vilket jag kan till viss del redan nu, men nu mer på grunden. Man ska kunna deffa med manuella deffen, ge LM vid hjärtstopp, ta emot aortadisektioner, ansvara för lungödem med CPAP-behandling. EsophagusEKG, extren pacemaker, vara stödresurs...usch vågar jag fortsätta!? Hoppas jag får en lärorik upplärning där man får möjlighet att vara med på en hel del!



Jag har börjat läsa en hel del kardiologi hemma inför det här. Måste ha en bra grund att stå på och nu när man kan lite mer förstår man destomer när man läser. Kunskap är aldrig tung att bära säger dem ju:)

Hade lovat killarna att vi skulle åka skridskor i dag men Jacks mage har vart lite ostabil så vi sköt upp det till i morgon, så det blir en dag på isen för oss då! Killarna längtar.

Nu dags för gladiatorerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar