torsdag 17 november 2011

Ventrikelflimmer

Nyss kört Kevin till skolan. I dag är det kallt ute, riktigt kallt och än har vintern inte ens börjat. Allt tar så mycket längre tid på vintern. Mer kläder att klä på sig, rutor som ska skrapas, halka och kyla. Jag är inget stort fan av vintern. Så jag hoppas att det blir en kort sådan i år. December får gärna vara vit, januari också men sen skulle det räcka för mig.

Min helg kommer att spenderas på "huset" med start i kväll. Hoppas på en bra helg. Jag drömmer ofta om mitt jobb, säkert för att man är ny och tar med sig mycket hem. Det sjuka är att det är alltid olika senarion i min dröm men alla drömmar har samma innehåll. Jag springer på ventrikelflimmer, komprimerar och deffar. Varje gång. I natt deffade vi en fullt vaken kvinna och när vi deffade henne så höll vi i henne så hårt för att hon inte skulle flyga i väg:) Konstigt hur man kan drömma.




Mitt jobb kan vara otroligt lugnt, till snudd på tråkigt när man då får göra sånna här bi uppgifter som att städa, fylla på och plocka. För att i nästa sekund springa på larm, adrenalinet pumpar i hela kroppen. Man får träffa människor av alla slag, människor som man hjälper som man botar. Människor som sakta glider ur ens händer, som man inte kan bota bara lindra. Människor som behöver stöd och tröst. Människor som ger en otroligt mycket erfarenheter och feedback.

Jag ångrar inte en dag ( eller jo kanske nån dag) att jag läste till syrra. Jag trivs med mitt val. Jag hade medarbetarsamtal med min sektionsledare förra veckan. Fick massa positiv feedback, jätte roligt att höra! Trots mitt inre kaos emellanåt så upplevs jag som lugn och säker:) Alltid kul att höra!

Nej nu ska jag och Jack hoppa in i en dusch, sen vidare till dagis...

Hoppas ni får en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar