måndag 28 november 2011

julklappar

Dags att börja inhandla lite klappar också. Jag har köpt lite småsaker till killarna men det är mycket kvar. Eller egentligen inte så mycket då vi skurit ner på det här med julklappar ordentligt. Det är skönt. Jag har blivit så pass vuxen!? att jag inser att det jag behöver köper jag.

Det är svårt att köpa saker åt andra. Alla har allt redan. Känns bara som att man ska köpa för köpandets skull. På mammas sida har vi nu  nått år dragit lott, namnet på lotten får bli den man ska inhandla en julklapp till. Det är ett bra koncept tycker jag!

Ungarna har varsin julklappstidning hemma. Det är hundratals kryss i dem. Dyra saker, stora saker, små skit saker...Det är då man inser hur bortskämda de egentligen är.

Hur materialistiskt vårt samhälle har blivit. Allt handlar om prylar för att passa in. Man måste ha det som är inne för att inte behöva känna sig utanför och bli retad. Sjukt egentligen. Och vad gör man? Jo man ser till att barnen har dessa prylar för det värsta som finns är att ens barn blir retade.

Samhället är vridet. Eller så är det bara jag som är vriden som följer med strömmen.

Nåja, julklappar var det ja.! Få se om jag kommer i väg en sväng p onsdag innan jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar