tisdag 1 november 2011

Kunskap är aldrig tung att bära

I morgon kommer mamma hit för lovmys med oss. Vi ska dra med mormor på en näradödenupplevelse, vi ska nämligen inta busborgen:) Killarna vet inget än men jag vet att de kommer bli överlyckliga. Sen är tanken att vi ska baka lite pepparkakor och mysa ihop!

Var länge sedan jag hade sånna julkänslor som jag har i år. Dels för att jag har uppdaterat lite på julsaksfronten så det kommer bli kul att ställa fram lite nyinköpta saker. Sen har man ett nytt hus som ska pyntas, det är också en av anledningarna:)

Sitter och pluggar på lite om hjärtats anatomi och sjukdomar, man har ju lärt sig en hel del men egentligen har man bara skrapat på ytan. Nu tänkte jag sätta mig in lite mer ingående i allt och nu är det faktiskt riktigt roligt när man förstår en hel del:) Kunskap är aldrig tung att bära. Och är det något som imponerar på mig så är det människor som är kunniga.

I kväll kommer jag även att läsa ut min bok också, vilket är lite trist eftersom jag inte har någon ny på lager, får ka upp till jobbet nån dag och låna en ny av Aida som har sitt lilla egna bibliotek i personalrummet.

Nej nu ska jag vika en tvätt, roligare än så blir det inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar