söndag 27 november 2011

1:a advent- jag ser det snöar

Har haft en riktigt mysig helg. Men nu är den över och nya tag skall infinna sig. I morgon kl 07.00 börjar jag jobba igen. Hatar, eller hatar är kanske ett starkt ord men jag tycker inte om att börja med en a tur. Helst inte då man vart ledig några dagar och helst inte på en måndag.

Orskaen till det är att man får verkligen hoppas att det är någon snäll människa som har tänkt tanken att det är någon annan som kommer och tar över efter en på morgonen så man skriver en bra och utförlig rapport, för på morgonen finns ingen tid till att läsa på om alla patienterna in i minsta detalj. Dessutom är måndagar en tung dag. Hektiskt dag.

Nå ja, allt går, heter det inte så??

Ska lägga mig nu och läsa sista kapitlet i min bok sen ska jag försöka sova. Första advent är nu avklarad, första ljuset är tänt. Första snön har även anlänt till vässan. Inte för att det är mycket och kommer troligtvis inte ligga kvar men det kommer vita flagor från himlen.

En vecka närmare.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar