måndag 7 november 2011

Det blir inte alltid som planerat

Dagen var planerad med ett dagpass, men livet med småbarn blir inte alltid som planerat. Kevin hostar och gör det så häftigt emellanåt att han kräks slem. Stackaren. Det var bara för mig att pallra mig hemmåt en halvtimme efter att jag hade kommit till avdelningen.

Det är de som kan vara det jobbiga med mitt yrke. Vetskapen om att är man hemma, eller sjukanmäler sig i sista stund så sätter man sina kolleger på pottkanten och det är inte kul. Egentligen så hade jag nog kunna tänk mig att vara sjuk själv i dag eftersom även jag är förkyld och har pannknack, men vetskapen om att ringa 6.30 för att säga att man inte kan komma finns inte. Men nu fick jag ju åka hem ialla fall.

Hoppas vi blir piggare snart. Min dag kommer bestå i att ligga i sängen. Leva på alvedon. Fick avboka min massagetid i morgon också. F-n. Hade sett fram emot det så mycket men det är ju inte så bra att få massage när maan är sjuk. Så jag får helt enkelt ta och boka en ny tid framöver.

Nej nu orkar jag inte med detta mer....Hoppas ni är friska och krya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar