onsdag 30 mars 2011

Mitt nya liv...

Det gröna verkar förfölja mig, fast inte i lika stor utsträckning denna gång. Bara gröna draperier och fotöljer. Men det är inte det jag tänkte uppdatera er om. Antar att ni är nyfikna på min dag? Jag lovade att ringa massa folk efter att operationen var klar, men jag har inte orkat och nu har jag lite svårt att prata, så jag ska beta av ett x antal telefonsamtal i morgon i stället!

07.00 infann jag mig på Ersta sjukhus efter att ha sovit som en stock under natten. Väl här fick jag byta om till angio-skjorta, opstrumpor och ett par gigantiska landstingstrosor ( läs cykelbyxor).

07.30 rullas jag till operationen. Där får jag nål, bindsfast! på op bordet och bilr sövd.

09.15 ligger jag på öppvaket och hör en läkare febrilt försöka väcka mig. Så fort jag stängde ögonlocken så sov jag igen. Så höll det på i nån timme. Fick även försöka gå upp och kissa, vilket gick så där, eller inte alls helt enkelt.

13.30 Får jag komma till avdelningen där jag får dela rum med två andra tjejer. Skönt med lite snacksällskap. Förtsatte febrilt att försöka kissa, och det mina vänner är väldigt frustrerande då man känner att man är kissnödig men inte kan.

18.00 Kör man en bladder på mig och det resulterar i 7 dl i blåsan vilket gör att jag får tappas. Yeeej! HAr ännu inte i skrivandets stund kunnat kissa själv men det ska tydligen fixa till sig. Men jag är långt i från ensam om detta problem. Kisseriet är det enda snacket som går på avdelningen. Folk går in på toaletterna, sitter där inne en kvart och kommer ut besvikna. Bara att hålla ut och kämpa på.

Under dagen har jag vart ut på terassen, tagit frisk luft och gått fram och tillbaka i korridoren. Ack får inte glömma pep-pipan som jag blåser i en gång i halvtimmen. Jag är en flitig patient. Har även börjat få dricka och dagen har bestått av 2 liter buffrat glucos dropp och 3 dl vatten. I morgon får jag gå över på saft och äppeljouise samt buljong. Ska bli gott att dricka något med lite smak på!

Halsen är helt torr och hes på grund av att jag har haft slangen där när jag vart sövd så de senaste timmarna har jag knappt orkat prata för jag bara "kraxar" ur mig.

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa lite och sen ska jag försöka sova, vilket jag inte tror blir några problem med tanke på att jag är så trött. Däremot kommer jag nog vakna ett par gånger under natten.

Så nu skajag ta mina sista klunkar vatten och sen svälja ner min oxycontin ( ja mamma jag brukar droger:))

Vill även passa på att tacka er alla så otroligt mycket för alla sms, telefonsamtal och FBinlägg. Det värmer att inse att jag har så många fina vänner!

1 kommentar:

  1. Ska bli spännande att följa dig efter op.
    Fick du den genom landstinget?Hur länge får man vänta?

    SvaraRadera