lördag 5 mars 2011

I-landsproblem

Hej!

Ja då var det lördag kväll. I går jobbade jag en C-tur, vilket är mellan 13.30 till 22. Vi hade ganska mycket att stå i under kvällen och slutet på kvällen blev inte bra. Inte för mig iaf, inget jag vill gå in på här, men ibland blir jag förvånad hur människor är och hur de kan bete sig mot andra. Jag vart riktigt ledsen. Nåväl, så kan vi släppa det och raskt gå vidare:) 

Nu är jag ledig i tre dagar och det är mycket skönt. Man behöver vila upp sig mellan varven. Jag älskar mitt jobb och ångrar inte en sekund att jag valde att gå den väg jag gick. Men sjuksköterskeyrket är allt annat än att sitta ner på rumpan och snurra med håret. Man har oftast fullt upp och det kommer 10 saker emellan hela tiden. Så ni som klagar över väntan, vi gör allt vi kan! och mer där till!

I morgon blir det en tripp till Avesta för att hälsa på mamma och co, måste ju kolla in syrrans snygga frissa också:) Sen bär det av hem till brorsan för han har fyllt hela 20 år! Så där blir en besökar söndag.

På måndag ska jag äntligen träffa Malin, nu har det gått allt för länge sedan! Har klipptid hos henne och sen ska vi förhoppningsvis ta en lunch i hop om tiden räcker till vill säga. Kan inte bestämma mig för hur jag ska göra med håret. Antingen slinga det eller ha kvar det i den färg jag har nu. Vilka i-lansdproblem jag har!

Nu ska jag byta sängkläder och sen ska ungarna få lördagsgodis och mys, de är nybadade och luktar badbomb haha,..mina fina ungar!

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar