söndag 6 mars 2011

Jag - Sportnörd?

Egentligen är jag inte speciellt intresserad av sport, men när det är något stort arrangemang som tex VM så tycker jag att det är ganska roligt, om Sverige är med vill säga. Jag får adrenalinkickar av att sitta i soffan och se killarna och tjejerna tampas om medaljerna. Jag får nästan tårar i ögonen av att se deras glädje då de når målet. Men jag får även hat känslor över personer som är grymma på det de gör, men som är osportsliga till 1000. Jag skäms för sånna människor. Tråkigt när framgångar ska stiga människor åt huvudet.


I dag har vart en riktig sportisdag, först vasaloppet och sen herrarnas 5 mil. Det är inte annat än att man snart kan kalla sig sportnörd haha.

Ett besök hos mamma och brorsan har vi hunnit med också. Så nu blir det en lugn och skön söndagseftermiddag för vår del. Ikväll är det ju givet Solsidan som gäller. Jag älskar serien, den är helt klockren, alla karaktärer och upplägget är briljant! Bara älskar!

Nej, nu ska jag och pojkarna ta fram målarböckerna och måla en stund innan kvällsmaten!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar