tisdag 29 mars 2011

Då var det dags!

Ligger i sängen. Har gjort det i ca två timmar nu. Men jag är inte hemma, jag ligger i en hotellsäng på söder. Låter flaschigt va? Det är det inte. Rummet är grönt, grönt är nog bland den fulaste färg jag vet. Tapeterna är gröna, gardinerna är gröna, fotöljen är grön, mattan, duschdraperiet ja ni kanske förstår vid det här laget. Dessutom är tv:n uppmonterad vid sänggaveln där man har huvudet. Hur tänkte de då? Så om jag vill se på kanal 1, 2 eller 4 i kväll, vilka är de enda kanaler som finns så får jag ligga i fotändan och kolla. Ja jag vet ilandsproblematik på högsta nivå.

För er som inte vet är jag i sthlm för att göra en operation, ja det är ingen hemlighet, så jag kan lika gärna skriva det här. Jag ska genomgå en gastric bypass operation i morgon bitti. En operation som kommer att förändra hela mitt liv och livsstil. Jag har länge vart överviktig och det är om än mer jobbigt psykiskt än fysiskt. Så efter många försök till att gå ner i vikt självmant har jag nu beslutat mig för att det blir en op.

I dag har jag träffat narkosläkare, sjukgymnast och min kirurg. Just nu har jag 5 stjärnor på magen där kirurgen ska gå in, jag gör en titthålsop.

Jag tror att det här kommer bli hur bra som helst och jag är hur laddad som helst men jag kan inte sticka under stolen med att jag är nervös, konstigt vore väl kanske annars?

Men jag är fantastiskt glad att jag har så fina vänner som skickat sms och ringer för att önska mig lycka till. Min familj som finns där i vått och torrt, samt min sambo som lovat att ta hand om mig efter att operationen är klar. Han kommer förövrigt att hämta mig då jag skrivs ut på fredag ( hur han nu ska hitta hit?)

Men mest glad och stolt är jag över att ha så otroligt fina barn. Kevin och Jack! Jag älskar er över allt annat! Jag går genom eld och vatten för er skull. Ni gör mitt liv!

Nu kör vi. Dags att förändra livet, och det till det bättre! Samma gamla vanliga Sara i en ny mindre hudkostym! 

Hörs i morgon efter op!

1 kommentar: