onsdag 5 oktober 2011

Rosa datorer är för småflickor och kvinnor i 30 års kris

Ligger i sängen, nyss hemkommen från ett hyffsat lugnt kvällspass. Så vad har häänt sedan jag skrev sist? Jo jag har inhandlat en ny dator. En Sony Vaio, rosa. Så fin är den. Jimmy tog en vit:) Behövde en ny dator så det fick bli så när Jimpan ändå skulle ha en ny.

I går var jag även på 45 minuters massage, vilket var väldigt välbehövligt. Killen som massera tog i ordentligt och det känns i dag. Typ som att jag skulle vara blåslagen. Men han sa att mina muskler var ganska spända så jag antar att det var välbehövligt. Kommer att komma tillbaka dit.

Annars har det väl egentligen inte hänt så mycket. I morgon ska jag åka ner till Avesta och klippa mig hos Malin. 16 mil för en hårklippning:) Men hon kan mitt hår och hon vet hur jag vill ha det. Just nu är det i väldigt behov utav en klippning. Efter operationen så har mitt hår blivit väldigt risigt, dessutom har jag tappat jätte mycket hår, tack och lov ser jag att det nu börjar växa ut igen i form av lite gulligt bebishår i pannan....

Läkaren sa att det skulle bli så med håret. Ett år fick jag räkna med att jag skuule tappa hår samt att det skulle vara sämre kvalitet. Anledningen är näringsupptaget som har förändras och det tar ca ett år innan det är i balans igen. Så jag är inte så orolig för det. Jag har ju ganska tjockt hår så det märks inte så jätte mycket, däremot är det lite risigt. Skam den som ger sig:)

Nu ska jag läsa några sidor innan jag somnar. I morgon ska jag upp och pumpa Kevins cykel, de ska cykla hela klassen till Ica och få en föreläsning om frukter. Min stora grabb.

Han var så söt i går då vi satt i bilen. Vi åkte och köpte kanelbullar eftersom det var kanelbullens dag. Jag ser i ögonvrån hur han sitter och tittar på mig. Jag frågar vad det är. - Inget speciellt mamma, du ser bara lite blek ut....Tack, precis vad en mamma i kris behöver höra. Barn är så ärliga:)

Det får mig att tänka på när jag skulle hämta Jack från dagis efter att jag var nyopererad. Jag har förklarat för honom att jag gjort en operation som kommer att göra att jag går ner i vikt. När jag hämtar honom sitter de och äter mellis. Alla tittar upp när jag kommer och Jack brister ut - men mamma, du sa ju att du skulle göra en operation för att bli smal. Men du är ju inge smalare!

Men nu, ett halvår senare kan jag meddela er att jag snart når  minus 30 kg. Det mina vänner känns väldigt skönt!

Lägger upp en bild på nya datorn i morgon....

Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar