tisdag 18 oktober 2011

Ett försök,,,,,,

Alla människor känner av stress ibland, i olika utsträckning. Jag kan känna stress över många saker. Oftast är det vardagliga saker som kan göra mig stressad. En stökig dag, mycket att göra, barn som sätter sig på tvären, tanter som går för sakta då jag har brottom osv. Nu till poängen...

I helgen när mamma var här så tipsade hon mig om ett avslappningsprogram på spotify. Endast 13 minuter långt och man får lyssna på en behaglig avslappnande röst under tiden. Så sagt och gjort innan mamma skulle åka hem så la vi oss på soffan och satt igång. Efter en minut ringde telefonen. Pausade, vilket kanske inte är det optimala. Men vi satte igång igen efter samtalet var slut. Efter ytterligare ett par minuter kom Kevin in och pratade. Efter det när vi åter igen lagt oss för att försöka slappna av sitter katten och skriker utanför dörren. Då gav vi upp.

I går kväll alldeles innan jag skulle somna tänkte jag att jag skulle göra ett nytt försök. Jag la mig i sängen, släckte lampan och satt igång rösten. Fungerade det? Nej, en minut efter att jag satt igång så kommer Jimmy in och frågar om vi har något att läsa. Sätter igång igen varpå han kommer in ytterligare 2-3 gånger och avbryter. Förklarade läget för honom och han stängde dörren. Äntligen! Sätter igång och försöker lyssna igen då jag hör Nelson utanför sovrumsdörren, pratade, kraffsande på dörren. Jag stängde av.

Summan: Att lyssna på avslappningsband kan vara något av det mest stressade moment jag gjort på länge:) Nytt försök en annan dag!:)

1 kommentar:

  1. hahaha men skit också!! :) att du ska vara så oumbärlig så att de måste "störa" dig hela tiden! :)
    Kom ihåg det, kan vara bra att använda i olika situationer! ;) hehehe.


    KRAM!

    SvaraRadera