söndag 16 oktober 2011

Min helg

Helgen börjar sakta lida mot sitt slut. I går morse körde jag ungarna till tåget och mormor. En dag av städning och Sonsmaraton väntade mig. Det var skönt att bara ha en hemma dag i lugn och ro. På kvällen kom de åter från stockholm och vi kollade på fångarna på fortet tillsammans innan barnen fick krypa ner och göra natt.

Jag och mamma tog en varsin vinare och satt och pratade i soffan. Mysigt. I morse gjorde vi oss i ordning efter att jag fått sovmorgon till 9! ( kan inte mamma sova här oftare?) sen åkte vi ut till Erikslund. Jag hade tänk shoppa loss ordentligt i dag, fylla min garderob med många nyheter inför höst och vinter. Jag köpte ett par pyjamasbyxor! Bättre lycka nästa gång!

Sen åt vi mat på IKEA och strosade ävenomkring där ett tag. De har börjat med julkollektionen nu och det är mysigt. Ser fram emot att få börja pynta här hemma. Köpte lite julklappspapper, ett par lampor, en julstjärna och pepparkaksformar.

Jag gillar IKEA på många sätt, dels för att de har ett stort utbud som inte kostar skjortan. Men det finns vissa nackdelar med detta varuhus också. Det ena är att när man köper möbler så förväntas man skruva i hop dessa själv och det har fått mig att svära både en och åtti gånger. Men det andra är, och det har naturligtvis även hänt i dag ( jag lär mig aldrig). När man köper en lampa, en taklampa så måste man ju även köpa själva sladden, vilket jag i dag kom i håg. Kommer hem och ska montera i hop lampan och sätta upp den, men vad fattas...jo kontakten! Kan inte IKEA sätta ut stora lappar med information om att man måste köpa kontakterna separat??? Sånt här stör mig som bara den! Nu måste jag ju dit och köpa sånna också....

Ja ja....idag blir de en tidig kväll för familjen. Men efter att jag lagt barnen så ska jag plöja ett par avsnitt till:)

Hej hå!

2 kommentarer:

  1. Lyllo dig som har så nära Erikslund. Trist du endast hittade pyjamasbyxor...men det är väl så när man ger sig ut för att hitta något. Själv bet jag nyss hål i en lagning i tanden så jag lär väl få lägga mina pengar på det...ingen shopping för mig nej!
    Ha det så bra /Många kramar Mia

    SvaraRadera
  2. Hallå....det var kvar i den röda vinflaskan;)

    SvaraRadera