fredag 1 juli 2011

Två epoker...

Ok, jag har börjat rensa hemma, tre byråar och ett skåp nere är nu tomma och prylarna som jag ska kasta ligger i påsar det andra nerpackat i kartonger.

Vi åkte in en sväng till västerås på eftermiddagen också, Jimmy skulle köpa en film som han bara var tvungen att ha, True Grit, antar att den kommer att ses i kväll. Själv köpte jag The Tourist med Angelina Jolie och Johnny Depp. Efter det blev det en sväng till Mc Dounalds. Vidare till Nordsjö för att kolla på tapeter inför kommande renovering av hus. Här börjar det........

Jag och min sambo är från två olika tidsepoker. Jag ser framför mig  vårt nya hus som ljust och fint med någon enstaka fondvägg här och där. Jimmy däremot ser fram emot ett hus som ska gå tillbaka i tiden, och då menar jag inte i lantlig vit chabby chick stil, utan mer..." de där tapeterna får mig att tänka på min mormors lägenhet för hundra år sedan". Färglada tapeter med stora mönster i form av ringar, blommor eller krimskrams. Så hur löser vi problemet??

Tanken är ju att vi ska bo där båda två och trivas så lösningen blir att vi helt enkelt får välja något av följande alternativ...

1. Jimmy får ett rum där han får tapetsera vilken tapet han vill, det får bli hans datarum som ska ligga bakom tvättstugan. Jag väljer i övriga rum.

2. Jag väljer i alla rum

3. Jimmy väljer i alla rum, jag blir psykiskt sjuk och behöver läggas in på psyk. Jimmy får alltså ett nytt hus med nya tapeter precis i den stil han vill, dock tillkommer då all matlagning, all städning, tvättning, handling, ta hand om ungar, plocka undan, hämta/lämna vid dagis/skola, skjussa till kompisar och aktiviteter, läsa godnattsagor varje kväll, ta hand om läxor och packa matsäckar mm.mm

Undra hur det kommer att bli? fortsättning följer,,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar