onsdag 27 juli 2011

Nedräkning....

Usch i dag har jag ingen motivation. Allt känns bara tungt, det sista ska i påsar eller kartonger. Blääää jag skiter snart i det här....

Det slog mig iaf att i morgon är det absolut sista passet som jag pendlar till. Hur skönt är inte det? Slippa sitta i bilen både fram och tillbaka...hur skönt som helst. Nu kommer det ta mig 7 minuter att åka hem.

I morgon jobbar jag en enkel C tur, sen på fredag åker vi in och skriver papper, får nyklarna till vårt hus! Efter det kommer vi åka ner till avesta och gå på begravning. Ett sista farväl till farmor. Var ner på stan i dag och köpte ett cementhjärta som det står älskade farmor på, tänkte lägga det på kistan. Kommer bli tungt men sånt är tyvärr livet.

Lördag morgon är det dags, då lämnar vi Sala för gott...Vi har en hel del starka karlar som är snälla och hjälper oss under dagen. Det är guld värt! Sen återstår bara att packa upp allt, hitta nya platser till förvaring och möblera som vi vill ha det. Åh jag längtar!

Vi har en del på inköpslistan som ska till nya huset, bland annat ska Jimmy köpa en självgående gräsklippare, tänk vi kommer slippa klippa gräset! wii, det känns verkligen värt det eftersom både jag och Jimmy hatar gräsklippning! Dessutom har vi kollat ut en ny tv, den är super slim och bilden är kanon skarp. Ett nytt vardagsrumsbord blir det också....sen kommer det att inhandlas nya tapeter till alla rummen. Plus en hel del annat smått och gott....visst ja, nya ute möbler att ha på den inglasade verandan, ni ser...det här kommer bli underbart!

1 kommentar:

  1. En sån gräsklippare ska vi också investera i framöver. Efter att vi lagt nytt gräs så om 2-3 år sådär kanske.=) Helt underbart ju. Ska bli så roligt att se ert nya hus och få se vilka tapeter du väljer. Det finns ju inget roligare än att få göra om lite. =)

    SvaraRadera