onsdag 17 oktober 2012

Tragiskt

Nyss kollat på Kalla Fakta. Kvällens program handlade om djurhanteringen på Parken zoo i E-tuna.

Som den sanna djurvän jag är blir mitt inre väldigt upprört av att se sådant. Vilken hemsk människa som intervjuades, nej jag tycker inte ett dugg synd om människan. Hon kommer nog inte att gå ut på gatorna i E-tuna på mycket länge, med all rätt!

Jag älskar verkligen djur. Skulle som sagt kunna ha ett helt zoo hemma. Nu har det ju dock visat sig att Kevin är allergisk och tiden inte räcker till...Kan bara minnas att jag alltid älskat djur.

De är så enkla, ger sån trygghet....

Tänkte faktiskt på det tidigare under kvällen då jag tittade på djursjukhuset som sänder från Strömsholm, jag möter döden väldigt ofta i mitt yrke, ser den på tv och i media. Visst är det sorgligt många gånger och man blir väldigt tagen men när ett sjur måste avlivas gråter jag floder!

I dag på djursjukhuset var det en orm som fick en spruta för att somna in, och jag grät. Även fast det var en orm! Ormar som ligger ganska långt ner på listan över favorit djur.

Djur är så oskyldiga. De är oftast helt i vår vård. Kan man inte vårda dessa djur ska man inte vara i närheten av dem!



Den finaste av dem alla. Den dag du inte finns vid min sida kommer en del av mitt hjärta för alltid vara förlorat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar