tisdag 2 oktober 2012

Sverige = rasister mot svenskarna

Jag är inte rasist. Vill bara förtydliga detta. Men, på sistone har jag blivit väldigt upprörd över hur vridet allt är och då inte minst det svenska systemet! Jag tror Sverige snart är rasister mot sig själva.

Det är inte tillåtet att längre sjunga "du gamla du fria" på skolavslutningarna, något man gjort år efter år. Anledningen: Jo för att det kan verka rasistiskt att våra svenska barn får fira in sitt sommarlov med sitt lands nationalsång.

Badhusen stänger ner tidigare och öppnar sedan upp senare för att kvinnor från andra religioner/kulturer ska få lära sig simma.
Anledningen: Jo för att de är inte fria nog att bestämma över sig själva, så de får alltså inte visa sig i badkläder för andra män.

Barnen i skolan som kommer från andra kulturer/ religioner bär slöjor. Anledningen: Jo, för att du är tjej och får inte visa dig. Detta är barn!!! Ska inte ens de som växer upp i en annan kultur få rätten att välja detta själva? Nej i stället ser man supertrendiga, uppsminkade tjejer som går med slöja, snedvridet?

Böneutrop är nu tillåtet i Fittja/ Stockholm. Anledningen: Jo för att de som tillhör den kulturen/religionen ska få möjlighet att leva precis som de gjode i sitt hemland. MEN, jag som inte VILL ta del utav den religionen, ska jag bli tvingad att höra detta utrop x flera varje dag?

Klart att vi alla ska hjälpasåt, folk som kommer från länder med missär/krig mm ska självklart få hjälp. Många som kommer till vårt land, vill jobba och göra rätt för sig. Men har du inte uppehållstillstånd får du inte arbeta. Anledningen: Svenska systemet, är helt ute och cyklar.

När en familj som kommer till Sverige, med exempelvis 5 barn, ska givetvis ha barnbidrag som alla andra. MEN, som det ser ut i dagsläget får dessa familjer barnbidraget retroaktivt för alla 5 barnen. Anledningen: Det svenska systemet. Varför inte lägga de pengarna på skola, sjukvård och det svenska samhllet?

Skulle kunna räkna upp miljarder saker till, men det är helt sjukt hur Sverige håller på att vända sveskarna ryggen. Är vi så jävla svaga som land? Troligen. Rasister mot oss själva. Här är det ingen patriotism.

Människor får gärna tro och tycka vad de vill så länge de inte drar in mig i det hela. Vill man inte fira jul så fine, det är upp till vem som helst. Vill man be till nån gubbe i himlen, fine gör de om det får dig att må bra. Men dra inte in mig i det.

Om jag åker till ett annat land, så följer jag naturligtvis deras regler och lagar. Konstigt vore annars. Vill jag sen fira jul så gör jag det, men då gör jag det hemma. Jag har svårt att tro att kristna skulle få slå upp en kyrka i Iran/irak. Men vi får rätta oss efter det.

Nej tanken gör mig förbannad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar