onsdag 24 oktober 2012

Listor, punkter och to do!

Det börjar dra i hop sig nu. Tre dagar kvar tills jag och Sandra beger oss ut på äventyr och blir en erfarenhet rikare i livet.

Jobbar två dagpass denna vecka innan jag kan pusta ut och med glädjetjut skrika Semester!

Lördagen kommer spenderas helt i familjens tecken. Kommer att suga i mig så mycket av mina pojkar som det bara går.

Tänkte på det här med att åka bort ett längre tag från familjen. Jag och Jimmy är ju ganska duktiga på att " ha ett eget" liv utan för vårt gemensamma liv. Det tog några år innan vi insåg hur otroligt viktigt det är. Att var och en får beaka sina intressen och att inte " sitta fast" i varandra. Genom att vi tar vara på detta så har vi även ett rikare liv i hop.

Men det roliga i det hela är när jag nu ska åka bort, jag har redan börjat skissa på en "kom i håg" lista till Jimmy.

Ex...kom i håg galonbyxorna till dagis, mössa, vantar, skolväska, mat är viktigt! de ska vara där den och den tiden, du ska göra si och så...mm mm

Listan kommer att bli lång och jag vet att som alla listor kommer den avslutas med " det vore trevligt att komma hem till ett städat hus" :)

När Jimmy åker bort, exempelvis när han åkte en vecka till Malta, då lyste lappen med sin frånvaro...

Vad betyder det? Att jag är en otrolig kontroll människa eller att Jimmy tar förgivet att jag fixar allt. Eller är det bara ett " pappa" syndrom?

Aja, det här med lappar är bra och jag vet att Jimmy kommer följa den slaviskt!

( Eller inte)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar