måndag 8 oktober 2012

Energi tack!

Ligger i sängen. Energin är som bortblåst. Händelser under helgen har sugit ur den sista kraften. Nu behöver jag återhämta dem igen.

Veckan har bara börjat. Sa vänligt men bestämt nej till ett extrapass i dag. Ett extrapass utöver mina gjorda 8 timmar dvs dubbeltur. Orkar inte. Har knappt sett mina barn denna helgen. Behöver snusa på dem, behöver få ladda energi genom att få vara hemma och se dem åtminstone någon timme innan läggdags.

Jack var så lycklig när jag hämtade honom i dag. Han hade fått sin första läxa. Läxan innebar att han skulle rita av sin familj, själva uppgiften i sig var inte stor. Att han fått sin läxa ÄR stort.

Kevin hade matteläxa, något han klarar med bravur.

Att se sina barn, i vardagen, i de små stunderna kring middagsbordet, det ger mig energi.

Nu ska jag gå och pussa dem godnatt för att åter igen krypa ner under täcket....


Energiboost till mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar