fredag 12 oktober 2012

Håller tummen hårt!

Har funderat på det länge men i veckan ansökte jag.

Ansökan gäller en skola åt Kevin. Nästa höst börjar han 4:an, han kommer att byta skola till Önstaskolan, dock är det en av västerås sämtberyktade skola. Vilket bara det gör att jag får kalla kårar. Skolan är viktig. Man formar ett barn dagligen och skolgången har en stor inverkan på hur man formas som människa.

Därför är nu beslutet taget och jag har gjort en ansökan till engelskaskolan i Västerås. Har läst massor om denna och anser att det är en väldigt bra skola. Det är lite mer ordning och reda i skolan, man får inte ha vilka kläder som helst, det är absolut ingen klädkod i sån bemärkelse, men man ska vara hel och ren och får exempelvis inte ha "häng" på byxorna osv.

Där är menatliteten att skolan framför allt. Utbildning är viktigt. De går under den svenska läroplanen men den mesta undervisningen sker på engelska. Tänk vilken förmån att vara tvåspråkig redan i tidig ålder.

Det är antagning på skolan så det är ingen garanti att man får plats. Men jag hoppas verkligen på det!!

Utbildning är så otroligt viktigt. Tror att skolan kan massa Kevin.

Kevin är en otroligt begåvad unge, har lätt för sig. Men han kan behöva en disiplinerad vardag. Jag tror att denna skola kan vara helt rätt för honom, och kommer han bli antagen så är valet av skola för Jack inte heller så svårt.


 
Älskar dig högre än himlen!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar