tisdag 29 januari 2013

Nelson har inte kräkts mer och han har ätit, känns skönt, troligtvis hade han bara fått i sig något konstigt eller så hade han magsjuka...om nu katter kan ha det? skönt iaf.

Jag älskar djur. Skulle kunna ha ett helt zoo om jag fick och kunde. Dessvärre har det ju visat att K är allergisk så de planerna på ett zoo får jag nog vänta med:)

Lugn förmiddag har det vart, ska strax göra mig i ordning och hämta kidsen. Sen blir det simskola.

Fick ett mail från skolan i går. Tycker det är lite konstigt. Det är ju så mycket prat om att skolan ska vara kostnadsfri. Jag vet att vissa skolor/förskolor/dagis har beslutat att barnen inte får ta med sig frukt/ matsäck/ lucialinnen osv pga av att det just ska vara en kostnadsfri skola. För att alla kanske inte har råd att köpa saker som barnen ska ha med sig och för att det inte ska bli utanförskap om vissa inte har dessa möjligheter.

Men som sagt i går fick jag ett mail att Jack ska till rocklunda och åka skridskor nästa vecka. Medtag egen hjälm och skridskor stod det. Hur går det i hop. Alla barn kanske inte har skridskor hemma. Alla barn kanske inte har möjligheten att få ett par nya skridskor bara för att de ska ha med sig egna till skolan. Tycker detta var märkligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar