söndag 27 januari 2013

Thats what friends are for...

Ja det här med vänner. Ju äldre man blir, desto mer sällan har man tid för sina vänner. Desto mindre nya vänner får man, men desto närmare kommer man de vänner man har.

Min vänskapskret är ganska stor, men jag har ganska få nära vänner. Sånna vänner som man delar allt med. Dem kan jag räkna på en hand. Så ska det väl också vara egentligen.

Det som är lite trist är att när jag flyttade från Avesta kommer man ju i från många av de vänner man har där. Nån har jag kvar, men det är sånna vänner jag alltid kommer att ha vid min sida. Även om kontakten har blivit sämre, tiden räcker inte riktigt till och jobb och familj krockar med vännertid, så finns de där. Man bara vet det.

Det här med att få i hop en träff när båda har familj, båda jobbar osv är svårt. Svårtare än vad man tror. Kanske blir det lättare till sommaren?

Trots att vi bor i samma stad, jobbar i samma bygnad, om än olika tider så ska vi nu får till en träff i dag! Karin och jag ska ha kvalitetstid! Vi har försökt några gånger men alltid dyker något upp eller kommer i vägen. Men nu var det på tok för länge sedan. Så nu är det dags!


I dag ska Karin och jag leka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar