tisdag 19 juni 2012

Jag längtar efter dig

Ligger i sängen. Är inte direkt trött. Nackdelen med att jobba natt.

Jag är ingen nattmänniska. Men nu jobbar jag ingen mer natt före september.

Dagen har bestått av att sova, kliva upp, hämta barn, göra mat, åka på fotbollsträning, hem, kvällsmat, lägga barn, slöa på soffan....

Kanske inte den mest givande dagen i mitt liv. Men nu återstår endast 7 pass till en efterlängtad semester. Egentligen är det min första riktiga semester någonsin. Härligt om något! Börjar med en veckas sol och bad i Spanien. Som vi längtar!

Jag behöver sol.
Jag behöver vila.
Jag behöver andas.
Jag behöver en kravlös vardag.
Jag behöver massa mys med mina barn.
Jag behöver god mat.
Jag behöver ett glas vin i solnedgången.
Jag behöver känna sanden mellan tårna.
Jag behöver längta hem.
Jag behöver massa skratt.
Jag behöver massa kärlek.
Jag behöver ledighet.

Så även om man får en gnutta av detta i den vanliga vardagen också så ska det bli underbart att få det på sin lediga tid också.

Semester......jag längtar efter dig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar