torsdag 15 september 2011

Vem är du? vem är jag? Levande charader:)

Jag jobbar med människor, jag umgås med människor, jag träffar människor varje dag...Jag inser och accepterar att alla människor är olika. Att alla inte tänker/tycker och vill lika. Men ibland träffar man människor som får en att höja lite på ögonbrynet. Kanske för att man blir tagen på sängen? För att de gör saker man inte riktigt väntat sig?

Kevin ville ta med sig en kompis hem från klassen häromdagen. Jag sa att det var OK om killen i fråga ringde sina föräldrar först. Han fick följa med oss hem och so far so good. Killarna hade jätte kul och lekte jätte bra med varandra. När pappan kom för att hämta honom så ringde han på, tog i hand och presenterade sig. Helt normalt. Sen tog han av sig skona och bara traska in, började kolla i alla rum, frågade om vi var nyinflyttade, vad vi fått ge för huset? Var det de här huset de var mycket radon i? Är det mekanisk ventilation? Hur ser grunden ut? Han fortsatte att gå runt och kolla på rummen och jag o Jimmy bara tittade på varandra.

Blev som sagt helt tagna. Ja alla är vi olika, men inte går jag in till folk jag aldrig har träffat och börjar ställa massa ekonomiska frågor och se mig om i deras sovrum? Knepigt...

Nå ja...I dag väntar ett pass på hjärtat!

Lite bilder från gårdagen


 Vädret tillät en tvätt utav bilen iallafall! Nöjd kille

 Tog med familjen ut i skogen..bra beslut:)

Kanske inte alla som skulle lägga upp en bild på sig själv så här heller, men som sagt vi är alla olika:):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar