söndag 25 mars 2012

Varning för negativt inlägg:)

Ibland kan jag bli så sjukt irriterad på människor, dels för hur de uttrycker sig och dels hur de är som personer. Sånna människor kan man ju lätt välja bort från sin vänskapslista, men det händer ju trots det att man ibland är tvungen att vistas nära dem ändå.

Då får man helt enkelt försöka koppla bort och vara neutral. Men jag har svårt för det. Svårt att spela ett spel. Älskar jag en människa, visar jag det mer än gärna, ogillar jag någon har jag svårt att spela att jag gillar den människan. Ni fattar!?

Ingen människa är väl perfekt, förutom möjligen jag då:), nej men sanningen är den att ingen är det och jag har ingen rätt att säga vad som är rätt eller fel, men jag har rätten att välja och tycka som jag gör.

Jag har svårt för människor som vänder kappan efter vinden. Jag har svårt för människor som tror de står " lite över" någon annan.

Jag har svårt för människor som ser ner på andra. Jag har svårt för egoistiska människor.

Jag har svårt för människor som jag inte riktigt vet var jag har någonstans. Jag har svårt för människor som tror sig kunna och veta allt och förmedlar detta på ett felaktigt sätt.

 Jag har svårt för människor som inte kan ta kritik. Jag har svårt för människor som inte kan stå för att de har fel...

Jag har svårt för människor som är avundsjuka och visar det genom att vara spydiga eller snacka en massa skit. Vissa människor har det helt enkelt bättre ställt ekonomiskt, har ett bättre kärleksliv, har en finar cykel...face fact och gör något postitvt av det du har i stället!


Jag verkar ha svårt för många människor.....

Ja sanningen är väl kanske den, men jag orkar inte med människor som jag inte ser ger mig något.  Kanske egoistiskt tänkande, men som jag sagt, jag är inte heller perfekt. Långt långt ifrån...

Alla människor är olika, tänker olika reagerar olika, vill olika saker. mm mm

Det är helt ok. Jag kan inte dömma någon, lika lite som någon har rätten att dömma mig.

Men nånstans inom mig dömmer jag ändå. Någonstans inom mig blir jag irriterad på småsaker andra människor gör. Någonstans inom mig ger jag mig själv rätten att dömma dessa människor. Och den rätten har jag väl ändå? Att få dömma människor inom mig??


För det som sker inom mig, kan väl ingen annan se??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar