lördag 17 mars 2012

Gallan ett minne blott!

En veckas uppehåll. Ja det beror på mycket jobb och ett samtal som förändrade resten utav min vecka.

I måndags eftermiddag ringde de nämligen från kirurgen och sa att de fått ett återbud och att jag kunde få komma redan på onsdagen och operera bort min galla. Taget.

På onsdag 9.00 infinner jag mig på op2. Får vänta till 12.30 innan jag slutligen ligger på bordet. Blir sövd och vaknar upp ett par timmar senare på uppvaket.

Levde på morfin iv det första dygnet, vilket gjorde mig både snurrig och kokko! Men men skönt att slippa den värsta smärtan. Det som gör ondast är all luft de sprutar in i magen på en, de stiger sedan upp och sitter som ett konstant tryck i ryggen. Ont som tusan.

dagen efter fick jag äntligen åka hem och väl hemma har jag fokuserat på att vila och få i gång magen. Nu börjar jag komma tillbaka på banan igen. Fortfarande lite öm i magen, men det är väl i och för sig inte så konstigt.

Ett fint citat av min käre far Torkel - du lär ju se ut som en schweizerost på magen nu!

Ja nu har jag 5 blivande ärr till på magen. Men det ska väl synas att man lever...!

Snart fit for fight igen!



Japp en gallblåsa mindre:) Men det ska inte behöva betyda något inför framtiden, levern producerar gallsaften och gallblåsan lagrar den bara. Om man då inte har en lagringsplats gör bara att om man äter för mycket fet mat så kan man få magknip. Men eftersom jag är halvt emot LCHF så behöver inte fettet oroa mig så mycket!:)

1 kommentar:

  1. Oj, fina Sara! Hoppas du känner dig piggare och att allt gick kanonbra med operationen!

    Krya på dig!
    Massor med kramar!

    SvaraRadera