torsdag 22 december 2011

Vi startade dagen tidigt med alla "måsten" inför jul. Jag och Jack styrde kosan mot Erikslund redan vid 8.30. Först in på Ica Maxi, storhandlade kan man säga...2500kr fattigare drog vi vidare till resterande shopping. Inhandlade de två sista klapparna så nu är allt färdigt.

Även in på Ikea en snabbis för inhandling av lite smått som behövdes. Mötte upp jimmy för lunch och sen vidare till systembolaget. Sen kunde vi äntligen styra kosan hemmåt.

Väl hemma blev det till att baka till lördagen. Så nu är det klart också.

På eftermiddagen har vi målat i måla böcker och byggt en snölykta. Sen åkte Jimmy och Jack till Sala och åt pannkaka hos farmor. Själv styrde jag upp lite här hemma.

Nu efter två avsnitt av SOA kryper jag ner i min nybäddade säng, tar fram min bok och planerar att läsa ett par sidor innan jag somnar.

I morgon ska vi till Avesta för att fira jul med Kevin hemma hos mamma. Han kommer ju spendera julafton hos sin pappa i år så vi firar i morgon och på söndag tillsammans med honom. Trist att inte kunna ha honom hemma varje jul, men å andra sidan är jag van. Man kan ha jul vilken dag som helst!

Tänk hur konstigt det kan vara med dessa ungar, ibland går de en på nerverna, deras öron verkar ha trillat av. De gör inte som man säger, de bråkar med varandra, de slåss och retas. Ibland vill man bara gå ut på trappen och stänga dörren. Men...så fort man är i från dem mer än ett dygn så saknar jag dem så innerligt. Att varje kväll få titta in på dem när de sover, hur de andas djupt och stilla, dra på dem täcket...Det är rikedom.

Jag vet att alla barn är dryga och trotsiga och bråkar vareviga dag. Det gäller bara att stanna upp och inse att mitt i allt det vardagliga så är man otroligt bortskämd med två så otroligt begåvade, vackra, kärleksfulla, livliga barn. Vad vore livet utan er? Vad vore jag utan er?

Älskar er....



Inga ord i världen kan beskriva hur stolt jag är över att få vara just er mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar