torsdag 8 december 2011

En pizzabagare här bor i staden

Jag vill börja inlägget med att förtydliga att jag inte är rasist.

JAg har bara svårt att förstå en sak. Pizzabagare gör en sak. Lagar mat. Då främst, pizza, kebab, rullar och sallader. Man tycker att ingredienserna borde sitta som ett smäck. Att det inte kan vara så komplicerat, men allt för många gånger då jag/vi beställer mat så blir det fel.

Det räcker med att ändra en liten detalj. Ex jag vill ha en bussola, men i stället för räkor vill jag har svamp. I detta fall skulle jag ju även kunna säga att jag vill ha en caprissiosa men jag tycker att det inte borde vara så komplicerat, sen när pizzan anländer, då har man en pizza med både räkor och chamoinjoner, eller en pizza med kronärtskocka. Det blir alltid fel.

I går skulle vi beställa mat. Vi har upptäckt, onlinepizza.se. För er som inte vet vad det är så beställer man på internet och beställningen skickas till restaurangen och sen kör de hem beställningen. Smart. På sidan finns en "modifierings funktion" där du kan lägga till eller ta bort saker från din beställning. Då detta är gjort markeras det tydligt att denna vara är modifierad!

Jag beställde en ost och skinkrulle, men jag ville ha ananas på den också, så jag modifierade den och skickade iväg beställningen. När maten kommer så har alla fått vad de beställt utom jag. Jag har nämligen i stället för min ost och skinkrulle fått en sallad med gurka, tomat, ost och ananas. VArt tog rullen vägen? Vart tog skinkan vägen? Men det var iaf ananas!

Ja what to do?

1 kommentar:

  1. Kan det vara så att många pizzabagare inte är pizzabagare, utan har en helt annan utbildning från sitt hemland, något måste man ju försörja sig på och svenskar älskar ju pizza, kanske jag skulle flytta till italien och odla oliver och göra vin, undrar om det skulle gå med min utbildning ;)kram mamma

    SvaraRadera