måndag 5 december 2011

positiv vs negativ

Måndagen börjar gå mot sitt slut. I morgon är det jobb som gäller igen. Var in på ett möte i dag på jobbet. Ett möte som handlade om arbetssituationen på avdelningen.

Jag har också mina åsikter om saker gällande rutiner och förhållanden. Allt är inte perfekt, men vart är de det någonstans då? Jag både håller med och förstår vissa utav problemen och ja, vissa problem måste förbättras. Men jag kan ändå bli matt på att människor bara ser problem och är negativa. Fokusera mer på det som är positivt och jobba för att de negativa också ska bli positivt.

Negativ energi och människor i allmänhet som utstrålar negativitet gör mig på dåligt humör. Nu sitter jag inte här och säger att jag är superkvinnan som alltid stutsar på rosamoln med ett äckligt positivt leende på läpparna hela dagarna, nej. Men jag försöker iaf.

Nej mer positiv anda skulle förbättra mycket.

Annars har det inte hänt så mycket mer i dag. Ska lägga mig tidigt så jag kommer upp pigg i morgonbitti!

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar