tisdag 4 december 2012

Jumping kid...

En jobbarkompis och jag satt och diskuterade barn för ett tag sedan, det här med ålder på barn är ju svårt, när blir det stora? . Han sa då så här...-Jag har tänkt på att man är barn så länge som man "skuttar", när man slutar hoppa omkring så är man inget barn längre...( Ni vet sånna här galoppsteg osv)


Tänkte på det i dag då jag var på simmningen med barnen. Jag satt på läktaren och väntade som valigt, eftersom de helst inte vill att föräldrarna sitter för nära poolen. Det gör oftast att barnen inte koncentrerar sig lika bra.

När Jacks simning var slut ser jag honom gå upp ur poolen, i en blandning av gasellhopp vs dans av Michael Jackson skuttar han den 50 meter långa sträckan fram till mig. Det bara lyser lycka av hela ungen.

-Mamma, nästa vecka är sista gången för i år! Nästa vecka har jag klarat silverfisken! ( Ett slags märke)

Så stolt, så glad över sin prestation. Så underbart hoppande, som bara ett barn kan vara!


Älskade unge, du gör mig stolt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar