fredag 14 december 2012

Barnvakt på telefon

Än så länge är det bara Jack som vart sjuk. Hoppas verkligen att det stannar där.

I går var det lucia i skolan som Kevins klass stod för. Jag hade bytt tur endast för att kunna närvara. Eftersom vi bor där vi bor nu så är det inte så att så många har möjlighet att åka och titta på sånt på dagtid i och med att alla jobbar. Vill ju inte att Kevin ska behöva stå där och sjunga och inte ha någon som kommer för att titta.

Så jag bytte tur. Sen kom magsjukan emellan och det blev i stället vab. Jimmy har massor på jobbet och har inte möjlighet att vara hemma. Så vi löste det så att JAck fick vara själv hemma en timme. Han har aldrig vart det tidigare.

Men så kom jag på att när jag var liten och hade sovmorgon och var tvungen att vara själv hemma på torsdagarna så ringde jag alltid till min gammelmormor Anna. Varje torsdagsmorgon!
Hon blev som en liten barnvakt åt mig.

Så sagt och gjort, i går var Jack hemma själv men hade två barnvakter med sig på telefonen. Farmor och morfar Torkel! Det gick ju hur smidiigt som helst och jag kunde koppla av och titta på lucia!

En enkel lösning som blev hur bra som helst!




HAr ni sett någon sötare stjärngosse?=)


Har sagt åt barnen att de inte får röra paketen. Harry har dock inte förstått denna regel utan är väldigt nyfiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar