lördag 24 november 2012


Jul jul och åter jul...

Börjar med stormsteg närma oss december månad. Månaden som man längtade till som barn. Varje dag en ny lucka, ett steg närmare.
Känslan av att December var en lugn och fridfull månad, med pynt och förberedelser. Vad har hänt med de känslorna?

Nu får jag mer eller mindre panik när jag dag för dag närmar mig julen. Känns som att det är en enda stor månad med massa krav och stress. Ja jag vet att jag kan låta negativ just nu men julen för mig är inte så överdrivet mysig.

Det ska pyntas. Det ska handlas. Barnen ska ha adventskalendrar. Det ska bakas. Det ska handlas julklappar. Det ska ordnas med var man ska vara.  Det ska hänga julgardiner uppe. Det är mycket som ska vara.

Vi firar jul på tre olika ställen, Kevin på fem!

Varför kan det inte bara få vara som när man var liten, när det var en lugn och fridfull jul.

1 kommentar:

  1. Jag är fortfarande ett barn med andra ord :) Nej men jag gillar att det är mycket. Det är fullt upp hela tiden, men är inte det lite mysigt? Gå runt på stan och njuta av julpyntet medan alla andra springer runt. Det är inte hela världen om man till slut har glömt en julstjärna eller inte bakat något, finns färdiga pepparkakor :) Det viktiga är att vara tillsammans :)
    / Lillasyster

    SvaraRadera