söndag 9 september 2012

Vardagen återställd

Om tiden fortsätter gå så här fort traskar jag snart runt med en rollator...

Men för att summera de senaste dagarna innan jag hinner glömma bort allt innehåll...

Fredagen bestod av en kväll på landstinget. En lugn sådan vilket behövs emellanåt. Jag var stödresurs och det är ganska skönt att bryta av med det ibland. Det innebär att du inte har några "egna" patienter utan stöttar upp där det behövs på avdelningen, samt har ansvar för inläggningar, hämtningar på akuten och ta hand om de patienter som är i sämre skick. mm.mm

Nåja, väl hemkommen så var jag helt solo så när som på Harry och Nelson. Kröp ner i sängen och läste nån timme innan jag somnade gott. Sovmorgon till 9 på lördagen och sen bar det av för att hämta hem barnen som sovit i Sala.

Hämtade dem, fick en Icakasse med kantareller!! av svärmor och körde vidare mot Avesta.

Hälsade på mamma och co, åkte ut på landet! till en nyöppnad affär och släppte lös morsan haha:)

På eftermiddagen åkte vi upp till pappa. Kräftskiva och grillning stod på schemat. trevligt och jätte god mat!

Sov kvar där och begav oss hem på förmiddagen.

På eftermiddagen kom äntligen Jimmy hem. Efter en vecka borta är det skönt att han nu är hemma även om vi har haft det bra under tiden. Skönast är väl att jag fått hela stora sängen för mig själv! Jag älskar att sova ensam, jag vet det låter kanske konstigt i mångas öron, men jag ogillar att sova bredvis någon annan. Det räcker att Jimmys tå hamnar på "min" sida...Nej sova vill jag göra själv:)

Men nu är vardagen återställd!

I morgon är det jobb på schemat igen...hallelulia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar