söndag 12 augusti 2012

Söndag kväll.

Fick ett ryck nu på kvällskvisten och sorterade och vek alla nytvättade kläder, högen har legat och ropat på mig ett par dagar. Men när jag jobbar och kommer hem är jag så slut så högen får ropa bäst den vill.

Helgen har bestått av jobb, jobb och åter jobb. Inte är det slut än heller, tre dagar till sen är jag ledig en dag igen. Fattar inte hur detta schema har blivit, jobbar hur mycket som helst.

Nåväl, i morgon ska jag ner på stan och ha en fikadate med Karin, vi har försökt få i hop en träff ett tag nu men det är svårt när båda jobbar skift, men nu så!

Det här med skiftjobb är inget problem för mig. Snarare tvärt om. Jag skulle inte vilja jobba 7-16 eller 8-17 måndag till fredag. Barnen får sitta på fritids hela dagarna, hela veckan. Jag trivs med skiftet. Ta det lugnt på morgonen, barnen behöver inte vara allt för långa dagar på fritids och de dagar de behöver det så är det 1-2 dagar. De dagar jag är ledig behöver de inte vara där överhuvudtaget. Ok det kanske inte alltid är så kul att jobba helg när de flesta andra är lediga, inte så kul att skåla in det nya året på landstinget, men å andra sidan är jag ledig mycket i veckorna. Kan uträtta massa ärenden utan att behöva rätta mig efter om posten är öppen osv.

Nej skift jobb passar mig!

Nu ska jag kolla på OS avslutningen, typ det enda jag sett av os haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar