onsdag 29 augusti 2012

Känt mig halvkrasslig senaste dagarna. Feber och tung i huvudet. Var till och med hemma från jobbet i dag, kommer att vara det i morgon också. Det hör inte till vanligheterna kan jag lova.

Men men det kanske är bra att för en gångs skull lyssna på kroppen, som jag dagligen tjatar om att alla andra ska göra. Det är som med "skomakarens barn" i de flesta yrken tror jag.

Nåväl. I dag har jag länsat mitt konto, så nu blir det nudlar för barnen hela månaden ut. Nej då, så illa är de inte, men New York resan är bokad och betald! Ser verkligen fram emot det. En höst i New York.

Andas in energi, umgås med en av de finaste vännerna, äta gott, se massa kända saker, shoppa. Dricka chilatte på Starbucks, sakna familjen, få längta efter dem, få äventyr, ta massa bilder...Ja jag skulle kunna räka upp hur mycket som helst!

Viktigt att unna sig själv saker i vardagen. Sedan jag började jobba på hjärtavdelningen har jag fått en helt ny syn på saker och ting. Pengar är verkligen inte allt. Jag är nöjd med att jobba 80%, jag är mer ledig och har mer tid tillsammans med mina barn. Det gäller att prioritera. Som nu, barnen får äta nudlar för att mamma ska till New York...( Skoja igen).

Jag hör och ser så många människor som berättar att de jobbat och slitit hela livet. Kanske med arbeten de inte ens trivs på. Människor som bara sparar för att kunna unna sig sedan, då pensionen kommer. Jag har sett allt för många fall där pensionen inte ens hinner komma. Eller där sjukdom sätter stopp för drömmarna man hade då man blev pensionär. Nej.

Leva här och nu. Göra saker som man vill medan man kan. Man vet aldrig hur morgon dagen ser ut. Förhoppningsvis händer inget oväntat men man vet aldrig heller. Jag vill inte sitta där en dag och säga..." Jag önskar att jag hade"... "varför gjorde jag inte"...Jag vill sitta där en dag och tänka tillbaka på alla fina minnen av saker jag faktiskt gjorde!

Så en uppmaning till alla er som funderar....gör det! Gå ner på deltid, byt jobb, res mer, köp den där kameran, ta upp den där gamla kontakten, köp en lott...Vad har du att förlora?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar