tisdag 14 juni 2011

Först körde jag Kevin till skolan i morse. Hans sista skoldag. Hem, ner på stan med övriga i familjen, köpte äntligen! ett par badbyxor till Jimmy och sen åt vi lunch på akropolis. Efter det åkte vi ut till svärföräldrarna och matade katterna och vattnade blommorna. Hämtade Kevin. Städade hemma. Böt om, gick ut i skogen och ropade/letade efter Nelson. Utan resultat.

Sen var det dags för skolavslutning. Stolt över min fina kille som har gått ett helt år i skolan och har utvecklats otroligt mycket under det året. Han är snabb i matte, läser och skriver! Min duktiga unge!

Planerna var att vi skulle åka hem efter det och byta om ( eftersom skolavslutningen var utomhus och det regnade naturligtvis just då), sen skulle vi alla ut och ropa efter Nelson igen. När vi kom till trappan och låste upp började jag ropa på honom......och jag fick svar! Sa åt alla att vara tysta och jag ropade igen...nån svarade igen!

Sprang till framsidan  och under altanen sitter Nelson!!! Vilken otrolig lycka! Han åt som aldrig förr, jag hittade ett par klor som satt fast i hans skin så han har nog vart ute på fight. Nu sover han som en klubbad säl!

Åh vad jag är lycklig att han är hemma! Nu kan vi åka på semester med gott samvete!

3,5 dygn tog han sig friheten att vara borta. Kanske inte så ovanligt för en katt, men Nelson är ovan att vara ute då han är en innekatt. Så vi är alla superglada att han hittade hem!!

I natt kommer jag sova gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar