tisdag 11 juni 2013

Handy man....

Efter en läcka vid handfatet i tvättstugan har tvättmaskinen stått stilla ett par dagar. Ett par dagar här hemma betyder berg av tvätt! Man kan tro att vi är tio pers som bor här!

Men hör och häpna! Jimmy, satt en hel kväll och skruva och tittade, mätte och analyserade...dagen efter åkte han till affären, inhandlade de delar som var trasiga och lyckades montera i hop allt! S nu läcker det inte längre..

.( För er som tycker att jag totalt nervärderar min andra hälft, så är det med stor ironi..men Jimmy har verkligen haft tummen mitt i handen i alla år jag känt honom. Dessutom finns det ett ordspråk som säger "det är svårt att lära gamla hundar sitta"...Men skam den som ger sig!:))

Så dagen har till stor del bestått i att tvätta, vika och lägga in tvätt. Har dessutom hunnit städat ur bilen, handlat och vart på informationsmöte på engelska skolan. Nu har jag precis lagt mig i sängen och ska läsa några rader.

I morgon ska jag på after work med jobbet, hela 30 pers som ska med! Grymt! Det är de jag kommer sakna mest med att byta jobb, mina fantastiska kolleger! Men många av dem kommer jag ha kvar, kolleger som blivit vänner för livet!


 
En "blåsig" höstdag i New York...
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar